Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

sahabat seperjalanan..

Assalamualaikum...

Bersama Ipin,Upin pun ada, tapi xde gambar dye..

Beberapa hari lepas pada 1-3 Mac 2013, aq bersama beberapa orang sahabat telah pergi ke Program Teknousahawan yang diadakan di Dataran Syeikh di negeri Perlis.Sebenarnya aku tidak merancang pun hendak pergi ke sana apatah lagi untuk berniaga..Pergi ni pun agak 'last minute'. Bertolak ke Perlis pada hari Jumaat,  pada petang Khamis dapat 'call' daripada seorang sahabat, dia mengajak aku bersamanya ke Perlis pada ke esokkannya..Untuk tidak menghampakan dia aku pergi jugak la..dia sebenarnya dapat tahu 'last minute' jugak kena pergi ke sana untuk pergi berniaga mewakili universiti.

Sebenarnya, semasa di dalam kelas,  aku dan sahabat ini bercadang untuk bertemu pada esokkannya (jumaat) untuk membincangkan beberapa perkara yang kami rancang pada tahun lepas lagi. Namun perancangan Allah lagi hebat. Kami merancangan untuk bertemu sehari sahaja akan tetapi Allah memberi kami berjumpa selama 3 hari. Alhamdulillah..sepanjang tiga hari tersebut banyak yang dapat 'taaruf' disamping membincangkan perkara yang telah kami rancang sebelum..

Sepanjang tiga hari itu jugaklah aku dapat lebih mengenali dia dengan lebih rapat lagi. Walaupun sebelum ini, aku sudah mengenali, tetapi hanya sekadar kenal yang biasa-biasa sahaja. Apabila ada peluang ini, aku dapat mengenalinya dengan lebih rapat lagi.Cukup cantik perancangan Allah mempertemukan kami. Ya Allah, sahabatku itu mempunyai peribadi yang sangat bagus, jadi termalu sendiri bila dibandingkan dengan diri ini. Walaupun, hanya 3 hari kami bersama, dia seolah-olah dapat menarik ku untuk jadi lebih baik dengan akhlak dan aura positif yang ada pada dirinya.

'Sahabat itu adalah cerminan diri kita'. Apabila kita bertemu dengan sahabat yang baik, jangan sekali-kali melepaskannya. Peganglah dia erat-erat. Itulah sahabat seperjalananku. Semoga cita-cita yang telah kami rancang bersama dapat tercapai dengan izin Allah. Aamiin...

Adios
Maal Salamah
Hasta Luego


No comments:

Post a Comment