Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Ahlan wa sahlan 1433/ 2012

Di tahun baru ini, mungkin ramai daripada kita memasang azam masing-masing. Ramai orang yang berharap agar tahun ini lebih baik daripada tahun-tahun sebelumnya. Ya, saya pun berharap begitulah hendaknya. Apa yang kita harapkan janganlah semata-mata harapan sahaja akan tetapi mesti disusuli dengan tindakan. INGATLAH, masa tidak pernah menunggu kita sekiranya kita lalai hanya sedetikpun kita akan ketinggalan. Masa adalah amat penting untuk kita hargainya dan gunakannya dengan baik dan penuh berhikmah. Sekiranya masa itu tidak penting maka tiadalah istilah MASA ITU EMAS, MASA IBARAT PEDANG. Dan Allah juga ada berfirman: 
"Demi Masa!Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian, Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar." (al-asr)
Semoga kita sama-sama lebih memperhebatkan ibadah, lebih tawadhuk, lebih banyak mencari kesalahan diri sendiri dan lebih cekal berjuang di jalan Allah swt. Allahu Akhbar!

InsyaLLaH, semoga Allah menambahkan kekuatan dan ketabahan pada diri ini melalui liku-liku kehidupan yang mendatang...Amiin Ya Rabb..

No comments:

Post a Comment