Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

LayAk ke AkU BerDakWaH???



ASSALAMUALAIKUM..

Situasi: eii xpayahlah aku bagi nasihat, biarlah dia tahu sendiri apa yang dia buat tu salah. Lagipun aku ni bukan ustaz ataupun ustazah. Lantak dialah. Nantikan kalau aku tegur ada kena maki aku, nanti gaduh pula.Baik tak payah, tak  payah, tak payah. Full stop~~~


Inilah hakikat yang harus kita hadapi, dek kerana kurang kenyakinan diri. Sedangkan telah kita tahu tugas dakwah sebenarnya dipikul oleh setiap seorang di antara kita. Dakwah bukanlah tergalas atas bahu ustaz dan ustazah saja, malah ia adalah tanggungjawab seluruh umat Islam beriman seperti mana firman Allah dalam surah Ali Imran ayat 110 yang bermaksud: “Kamu (Islam) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan untuk manusia, kamu menyuruh kepada melakukan kebaikan (makruf) dan mencegah kepada kemungkaran dan beriman kepada Allah.” Dalam kita sedar atau tidak, dakwah sebenarnya boleh dilakukan di mana dan bila-bila masa saja kerana pada zaman yang serba canggih kini, terlalu banyak medium yang boleh digunakan untuk kita menjalankan tugas sebagai seorang pendakwah.-Im muda hassan.(harian metro)

No comments:

Post a Comment